دو یزدی همسفر امام در پرواز انقلاب  -12 بهمن 57 -فرودگاه مهرآباد+تصاویر


یزدفردا :یزدی ها  در دهه فجر انقلاب خاطرات به یاد ماندنی حضور با اقتدار حضرت آیت الله صدوقی  سومین شهید محراب را به یاد می آورند .

روزهایی که سومین شهید محراب صدوقی نه تنها در یزد رهبر مردم همیشه انقلابی استان بود بلکه یکی از چهره های شاخص انقلاب اسلامی ایران بود و در اکثر تصمیم گیری های آن روزها صدوقی مرد همیشه حاضر و تاثیر گذار بود .

فرزند سومین شهید محراب حجت الاسلام والمسلمین محمد علی صدوقی  امام جمعه فقید یزد نیز از جمله جوانان آن زمان بود که در مبارزات نقش برجسته ای ایفا می نمود و از معتمدین امام و انقلاب بود.

یکی از افرادی که امام خمینی را در پرواز انقلاب همراهی می نمود حجت الاسلام صدوقی نماینده امام و رهبری در استان و امام جمعه فقید یزد بود که در تصاویر زیر به هنگام پیاده شدن امام از هواپیما در جمع یاران امام دیده می شود و تا پایان عمر با برکتش نیز همیشه همراه انقلاب و نظام بود وقطعا یزدی ها اعتماد رهبر معظم انقلاب به ایشان را در سفر به یزد را دیده و روحیه ولایت پذیری ایشان در زمانی که در میدان امیر چقماق یزد مورد تفقد رهبر انقلاب قرار گرفت ،بر دست رهبری بوسه زد را به یاد دارند و همچنین سخنانی که رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولین استان با ایشان بیان نموده بودند به خاطر دارند .

به هر حال ایام الله دهه فجر انقلاب ،ایام یاد یاران انقلاب است و نمی توان از انقلاب پرشور مردم ایران سخن گفت و از صدوقی ها نگفت .

حجت الاسلام سید محمود دعائی مدیر موسسه اطلاعات هم یکی دیگر از کسانی است که در پرواز انقلاب همسفر پیر همیشه جاوید انقلاب، امام بود و در یکی از تصاویر نیز ایشان پشت سر امام در هواپیما دیده می شود که بد ندیدیم هرچند کوتاه یادی از این عزیز فرزانه بنماییم .

یاد تمامی مردم ایران که با تبعیت و ولایت پذیری خود از مرجع عالیقدر تشییع حضرت امام خمینی (ره) دنیا را شکست دادند و ژاندارم خاورمیانه را به زانو در آوردند به خیر .

یاد و خاطره اشان گرامی باد .


 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا